메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제92호
발행연도
2020.1
수록면
15 - 33 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the contents of Japan's <Gakusyusidoyouryo:学習指導要領> were introduced and critically examined.In addition, an interview was conducted on the Convergence education situation at the elementary and secondary education sites. As a result, it was possible to examine in detail the composition, contents, characteristics, and precautions of the Convergence curriculum. Japan is trying to improve the quality of classes from the perspective of active learning by revising <Gakusyusidoyouryo:学習指導要領>. And Curriculum management is being implemented. As a result, learning guidance has been developed to enable interactive and exploratory learning. In particular, I think that the introduction of various types of active learning classes is very effective in achieving the goal of convergence education. Korea does not have a comprehensive policy on convergence learning. Therefore, education authorities need to develop comprehensive instructional guidelines and guidelines for convergence learning. Finally, it is necessary to develop a standard model of active learning class in Japanese language education. I want to make this part a future task.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0