메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문연구회 중국어문논총 중국어문논총 제96호
발행연도
2019.1
수록면
151 - 172 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the expressions of the five senses - visual, auditory, touch, taste, and olfactory sense, which are shown in Ming-era folk songs, focusing on Guazhi-er and Shange. Folk songs are inherently characteristic of realizing everyday life in realistic and realistic expression. The expressions of the five senses, which are reproduced in Ming-era folk songs, also move between the ‘direct presentation’ and ‘metaphoric expression’ of the object. The main theme of the work in Feng menglong’s folk song is mainly “Forbidden Love of Men and Women.” The five senses that appeared in Ming-era folk songs are mainly focused on the appearance and behavior of male and female figures and their emotions. In particular, the most densely shaped area utilizing the five senses is the affection of men and women. Among them, sexuality is most prominent. Folk songs also evoked individual sensory experiences in the reader’s mind with the use of complex images. And this caused empathy and fun. This paper presents the characteristics of visual, auditory, tactile, taste, and olfactory expressions and specific examples of them. Thus, the meaning of this paper can be found in the popular song of the Ming-era and the expanded understanding of folk literature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0