메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제27권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
97 - 128 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article argues that George Eliot’s use of the pastoral mode in The Mill on the Floss upholds a conservative ideal of rural England’s ethnonational heritage. The novel’s pastoral mode expresses nostalgia for the childhood “home-scene,” a sentimental figuration of nature adopted from Romantic nationalists such as Johann Gottfried Herder and William Wordsworth. Eliot’s home-scene, I argue, is politically regressive because it relies on these Romantic nationalists’ ethnocentric ideals of native soil. The novel’s nostalgia for native soil forms an ethnoscape, expressed in its literary pastoralism, sentimentally recalling the heritage of the English yeomanry, symbolic of both nation and nature, as the object of loss. While mainstream studies have focused on the shock of the novel’s dramatic ending, this revised account calls attention to the novel’s retrospective pauses, and with it, the ongoing ethno-nationalist longing for a timeless English countryside. By calling attention to the primacy of the pastoral mode in The Mill on the Floss, this article aims to show how Eliot’s scenes of nature demonstrate an ideologically conservative vision of rural England in a period of modernization.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0