메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국로렌스학회 D. H. 로렌스 연구 D. H. 로렌스 연구 제27권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
19 - 44 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article purports to trace the “adventures” of the heroines in “The Princess” and “The Woman Who Rode Away”, thereby exploring how the settler colonialism —which replaces the original population of the colonized territory with a new society of settlers— has been developed in North America. Lawrence’s fiction as well as essays written in New Mexico in the early 1920s shows his deeping awareness of the history concerning “Indians” (Native Americans) in terms of the future of democracy on this continent. The Princess’s journey with Romero, the Spanish-Mexican guide, into the chaos of the Rockies, signifies witnessing the dire sites of colonization and her own impervious selfhood. The New Mexico setting, however, nearly peels away her sense of identity as a white woman with overgrown mental-consciousness, only to drive into catastrophe. Reversely, the lack, or suspension of the development of consciousness plays a pivotal part in the adventure of “the woman” in “The Woman Who Rode Away”. Whereas her allegorical adventure into the sacred Chilchui Indian tribe could draw even liberal readers, in its creative way, into an experience of otherness, the story itself proves that old culture itself cannot be the alternative to our modern civilization. The “adventures” of these two heroines, limited as they are, will help slough the old (Western) consciousness and open out a new area of consciousness for the new democracy in America.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0