메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제46권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
169 - 197 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study is to examine the implicational generalization of the Noun Phrase Accessibility Hierarchy (NPAH) under two instructional contexts. According to the NPAH, indirect object (IO) relative clause is seen as more marked than direct object (DO) and subject (SU) relative clause, suggesting that the hierarchy may be implicational with respect to the difficulty order of acquisition or learnability (Gass, 1979). In addition, Implicational Generalization Hypothesis (IGH), proposed by Hamilton (1991), posits that knowledge of more marked forms implies the knowledge of less marked ones. All in all, this study aims to investigate Korean middle school L2 learners’ generalization of knowledge of IO relative clause to SU and DO relative clauses under two experimental conditions, which are inductive and deductive instruction respectively. The knowledge of relative clauses were measured by Sentence Combination Task (SCT) and Interpretation Task (IT). The findings demonstrated that Korean middle school learners can generalize knowledge of IO to less marked SU and DO relative clauses only when they learn IO relative clauses under the condition of deductive instruction. The pedagogical implications will be discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0