메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강혜경 (동의대학교 생활과학대학 가정관리학과)
저널정보
대한가정학회 대한가정학회지 대한가정학회지 제36권 제2호
발행연도
1998.1
수록면
145 - 160 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (7)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to investigate purchasing and post-purchase behaviors of middle-aged wives in buying townwears, an well as to examine socio-demographic variables, physical variables, psychological variables, and their influences on. The data included 374 housewives in Seoul and Pusan. Statistics used for data analysis were Frequencies, Means, Standard Deviation, t-test, ANOVA, Pearson's Correlation. The major finding are as follows: 1. The level of post-purchase satisfaction marked higher than middle point. 2. Post-purchase satisfaction differed significantly in income, health-state, identity, stress perceptivity, income satisfaction, sense of comparison, and propensity to consume.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0