메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Shin, Soo-Jeong (Korea Baptist Theological University)
저널정보
한국영어어문교육학회 영어어문교육 영어어문교육 제9권 제1호
발행연도
2003.1
수록면
67 - 82 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is aimed at the investigation of the teacher's perspectives on students' language anxiety. The teachers who participated in this study include six Asian ESL teachers from four different countries: Korea, Japan, Taiwan, and China. The methodology employed by this case study, helped to determine teachers' perspectives on students' language anxiety. This study, which was conducted by means of in-depth interviews with six experienced language teachers, offered some alternative insights on language anxiety from a different perspective. The findings indicate that the participants' views on language anxiety management seem to be fairly consistent with their own beliefs about teaching and their own assumptions about the role of the teacher.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0