메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김장환 (한국교통연구원 항공교통연구실, 한국항공대학교 항공운항학과) 정종철 (아시아나항공, 한국항공대학교 항공운항학과) 강자영 (한국항공대학교 항공운항학과)
저널정보
한국항공운항학회 한국항공운항학회지 한국항공운항학회지 제18권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
45 - 50 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Air Traffic Management aims to fulfill the requirement of the aviation demander by constructing the most effective and safety aviation systems for providing safety and cost-effective service. All concerned parties of aviation present the needs of improving Air Traffic Management system for solving the issue of the current system and the air traffic capacity in the 21st century, and introduce the significant improvements from the conventional technology and method for the past 40 years. Accordingly, ICAO promotes the development of innovative procedures and technologies to solve the problems and meet the demands. It is the concept of Performance based Navigation(PBN) based on Communication, Navigation, and Surveillance/Air Traffic Management(CNS/ATM). This study defines differences between RNAV and RNP RNAV as methods of air navigation based on the CNS/ATM, and needs and requirements of PBN as an emerging global standard. It also outlines basic elements supporting and implementing the PBN concept.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0