메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김의숙 (사단법인 몸사랑) 양정옥 (신라대학교 보건복지대학 웰빙체육학부) 이중숙 (신라대학교 보건복지대학 웰빙체육학부)
저널정보
한국운동역학회 한국운동역학회지 한국운동역학회지 제25권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
453 - 463 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective : The purpose of this study was to investigate the effects of the Probody Massage Program on the physical characteristics, gross motor function and ROM (Range Of Motion) of children with cerebral palsy. Method : The subjects of this study were two children who have been diagnosed with first grade cerebral palsy that utilized T development support center located in B Metropolitan city for 8 weeks, twice a week, to carry out the Probody Massage Program for 30 minutes. Physiological reactions (height, weight, BMI, blood pressure (an index of inflammation), pulse rate) and large operating functions (sitting, crawling and the joints' range of motion as an angle of the shoulders' upper limb articulation) were measured pretest, after 4 weeks, and after 8 weeks. Results : The Probody Massage Program showed positive changes in physical characteristics (blood pressure, sitting, and crawling), gross motor function (upper limb shoulder movement), joint range of motion, height, body weight, metabolic activation and blood circulation of children with cerebral palsy. Conclusion : We believe making a practical impact on the growth and development, functional recovery of daily life, and improvement of quality of life of children with cerebral palsy by utilizing Probody Massage Program improves blood pressure (an index of inflammation), pulse, sitting, crawling, and the joints' range of motion as an angle of the shoulder joints' upper limb movement of children with cerebral palsy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0