메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박진숙 (남서울대학교)
저널정보
한국영어어문교육학회 영어어문교육 영어어문교육 제13권 제4호
발행연도
2007.1
수록면
253 - 270 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to illuminate how Suzan-Lori Parks reveals colonized oppression and violence in a black woman's body in Venus. The body of Hottentot Venus is an 'object' of white male spectators' gazes and a dissection from a medical study. The report on her pathologic anatomy gives the audience the illusion that the body of a black woman is inferior to those of others. Not only 'subjective' aesthetics, but also 'objective' medicine makes us confuse 'fact' with 'truth' about black women. By publicly exhibiting her erotic body, Venus is represented as a singular emblem for nineteenth-century colonial discourse on race and sexuality. Her body stands for the powerful signifier of raped Africa. A distinctive feature of black Venus is her raciality. The ownership of her body is only transferred from Mother-Showman to Doctor Baron. She had no right to her ownership. Her body is an object of hatred and curiosity and at the same time a site which is represented by conflicting desires. Parks' eventual goal in Venus is to investigate 'hindsight' of Venus Hottentot, 'the past' and 'the posterior'. As the meaning of original chocolate can be regained, the insulted and damaged body of Venus should also be recovered and resurrected.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0