메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수한 (한국항공대학교) 김용국 (한국항공대학교) 권상주 (한국항공대학교)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 논문지 제어로봇시스템학회 논문지 제27권 제3호
발행연도
2021.3
수록면
255 - 261 (7page)
DOI
10.5302/J.ICROS.2021.20.0184

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
When a two-wheeled self-balancing robotic vehicle moves, the rider’s unexpected movement or the posture variation of the integrated mobile manipulator may work as a significant disturbance to the postural stability of the inverted pendulum due to the change of the overall COG (Center of Gravity). In this study, we developed a method to estimate the variation of COG in real time and compensate for the eccentric effect to the posture control system by using load cells. For the lateral eccentricity, the load cells can detect the difference between the normal reactions acting on the two wheels and a proper compensation torque proportional to the difference can be applied. For the longitudinal eccentricity, an equilibrium pitch angle is generated as the reference input to the pitch control loop to keep the robot at its static equilibrium point. The experimental results proved that the posture control performance of a self-balancing robot could be considerably improved by applying the real-time eccentricity compensation technique.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 로드셀 플랫폼을 이용한 탑승부 무게중심의 편심 추정
Ⅲ. 탑승부 무게중심의 편심 보상 시스템
Ⅳ. 실험 결과
Ⅴ. 결론
REFERENCES

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-003-001564617