메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강연화 (대전대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第88輯
발행연도
2021.2
수록면
183 - 200 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed a survey on the satisfaction with and learning effects of lectures, targeting learners engaging in online and offline lectures of a liberal arts course, “Japanese culture and arts,” and the results of the analysis are as follows: First, regarding satisfaction with the current learning state and learning contents, students in the offline lectures showed higher levels of satisfaction, although the difference was not large. Second, many learners preferred the fields of animation, drama, and film; the less-preferred content included traditional arts, world cultural heritage, and geography and cities. Third, when comparing the grades of the midterm and final exams of both groups, such grades were higher in the offline learners, and the difference was very small (0.5). Fourth, the attendance rate was a bit higher for online lectures, and the attendance rate was proportional to exam records.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 연구 방법 및 내용
4. 결과 및 고찰
5. 결론
6. 향후 과제
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-913-001574696