메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주기화 (건국대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제34권 제1호
발행연도
2021.4
수록면
177 - 204 (28page)
DOI
10.29163/jmed.2021.4.34.1.177

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper analyzes the relationship formed between humans and wild animals expelled by the enclosure, a historical event in England, from the perspective of the commons in Ken Roach’s film Kes (1969). Billy is the descendant of commoners expelled by the enclosure, and his life is miserable and desperate. The kestral Kes, which has also lost its forest by the enclosure, is considered a harmful wild animal and is at risk. Together, however, they go beyond the enclosure and co-constitute cooperative values such as joy, freedom, and vitality while occupying an enclosed field. This can be said to be the result of a material-affective-semiotic intra-action between Kes’s indifferent transcendence, pride, untamed wild, and Billy’s love, commitment, and yearning for skill. This allows Kes to man, and Billy to not only endure his hopeless situation but also mock and protest the social system and ideologies that suppress his life. They show well the commoning that creates an active and affective community, that is, commons while coexisting in the commons where humans and nature mutually transform. They are also lively, co-constitutive companion species, commoners in commons entanglements, and show human-nonhuman commoning, staying with the trouble in a ruined world by the global enclosure.

목차

I. 서론
II. 영국의 삼림헌장과 인클로저
III. 인클로저를 넘어서는 커머너들
IV. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-842-001684748