메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이한솔 (육군사관학교) 김나래 (육군사관학교)
저널정보
육군사관학교 화랑대연구소 한국군사학논집 한국군사학논집 제77권 제2호
발행연도
2021.6
수록면
152 - 170 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One of the most important aspects of defining military English communication skills is learners" collocational knowledge, which can be defined as the extent to which learners understand recurring but arbitrary combinations of words, such as friendly fire or surgical strike. So, the current study was motivated to investigate if language educations for learners" collocational knowledge are overall effective. Furthermore, it aimed to understand how the identified instructional features and learner factors influenced the effectiveness. Based on a total of 82 effect sizes calculated from 28 independent samples with 1,637 participants, the results indicated that second language interventions had an overall positive medium-sized short-term (d = .79, SE = .13, p < .001) as well as long-term (d = .64, SE = .17, p < .001) impact on improving learners" collocational knowledge. Further, we identified six moderator variables and found that instructions were most effective for adult EFL learners, especially when delivered in corpus-based instructions during longer periods of time. How to effectively improve military English education based on the findings is further discussed.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론 및 연구배경
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론: 군사영어 교육체계의 개선 방향에 대한 함의
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-039-001842636