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학술대회자료
저자정보
유상현 (서경대학교) 유미옥 (서경대학교) 김명하 (서경대학교) 송인규 (서경대학교)
저널정보
대한전자공학회 대한전자공학회 학술대회 2021년도 대한전자공학회 하계종합학술대회 논문집
발행연도
2021.6
수록면
1,932 - 1,935 (4page)

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Volumetric capture technology has been a vital part of immersive media design. In this study, we propose a design and implementation of a 6DoF (6 Degree of Freedom) virtual reality contents with volumetric captured characters and computer graphic-based backgrounds. After presenting the comparison of different volumetric video methods, we describe the design process that led to an immersive interactive virtual reality system with real picture-based characters. The installation further explores the role of volumetric captured assets and computer graphic based backgrounds in immersive media contents.

목차

Abstract
I. 서론
II. 본론
Ⅲ. 결론 및 향후 연구 방향
참고문헌

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