메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수소및신에너지학회 한국수소및신에너지학회논문집 한국수소 및 신에너지학회 논문집 제25권 제4호
발행연도
2014.8
수록면
405 - 418 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Fuel cells are suitable for a power plant of a unmanned aerial vehicle (UAV) as it is not onlyenvironmentally friendly and quiet but also more efficient than an internal combustion engine. A fuel cell hybridUAV has better performance in endurance than a fuel cell only or battery only UAV. One of the key purposesof making fuel cell hybrid UAVs is having long endurance and now maximum 26 hours of flight is possible. Because optimal design and control methods for fuel cell hybrid UAVs are absolutely needed for their longendurance we have to check the methods. The aircraft made by using application-integrated design method hasless BOP mass and better performances. The optimal design and control methods are generally based on computersimulations or Hardware-In-The-Loop simulations by using dynamic models for their design and control. TheHardware-In-The-Loop simulation (HILS) is to use a hardware device like a fuel cell stack as well as a simulationprogram and it allows for making optimally designed applications. This paper introduce efficient methods of design,control and evaluation for the fuel cell hybrid UAVs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0