메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서충길 (호원대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 동력시스템공학회지 제25권 제4호
발행연도
2021.8
수록면
62 - 68 (7page)
DOI
10.9726/kspse.2021.25.4.062

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Regulations on automobiles, construction machinery, ships and domestic boilers are being strengthened. This study is fundamental research to reduce the harmful gases emitted from domestic and industrial boilers using clean energy hydrogen (H₂). The de-NOx/CO performance of the catalyst supported by a noble metal Pt and the support TiO₂ was improved. In consideration of the improvement of the harmful gas reduction performance and the economic feasibility of the catalyst, the loading amount of Pt was appropriately 0.5 wt%. The 0.5Pt-2CeO₂/TiO₂ catalyst showed about 50% higher NOx conversion rate at 75℃ and 20% higher than the 0.5Pt/TiO₂ catalyst (STD), and the NOx conversion rate was improved up to about 70% even at a low temperature of 100℃. The reason for this is that the dispersion of the noble metal was improved when an appropriate amount of CeO₂ was loaded. Moreover, catalyst activity was improved by taking on the role as an oxygen storage material (OSC).

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0