메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한신 (고려대학교) 김중한 (고려대학교) 김형범 (충북대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제48권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
596 - 606 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted for 6 weeks for 5th grade elementary school students participating in the “Science Experiment Class” program at‘S Science Museum’in Seoul. Through this study, we analyzed how their argument elements and types of argument structures changed, and investigated their perception of this class. The results of the study are as follows. First, continuous argumentative writing activity and feedback varied the argument elements used by the students, and it can be seen that this has a positive effect on students' argumentation activities. Second, the “claim type” and“reason type” decreased, and the“acknowledgment type” and “rebutted type” increased. This shows that the ability to actively utilize objective fact information is improved. Third, as a result of semi-structured interviews, students had positive perceptions of scientific argumentative writing education, continuous writing, and feedback. It was confirmed that the positive recognition of these students not only develops the type of argumentation structure but also enriches the argument elements and allows them to be used in various ways.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0