메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sainbilegt Dashdorj (몽골국립대학교) Enkhchimeg Sodnomdorj (몽골국립대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제31권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
339 - 363 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present article was conducted to determine root causes of poor performance by local Mongolian learners in the writing section of TOPIK. Within the framework of the study, 89 writing compositions of the 52nd TOPIK were selected and a rubric with a mark range of 0-3 was designed by modifying a standard rubric on the basis of writing composition section criteria. The composition writing performance of the local Mongolian Korean learners was evaluated by 3 readers and a result was processed by FACETS program. The result of the study suggests that it was found out that the learners were lacking skills in having basic composition writing knowledge, creating logical flow in writing, forming relevant paragraphs of ‘introduction-body-conclusion’ and using cohesions. The authors hope that the findings of the study are possible to be used for improving the Korean language teaching methods, contents and evaluation by focusing on disadvantages of Korean writing performance of Mongolian learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0