메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이강호 (전주대학교) 이제영 (전주대학교) 신동진 (전주대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
71 - 89 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Current study aims to investigate the changes in learning achievement, learning attitudes and learning satisfaction of learners after experiencing flipped learning in high school English classes. To do so, the study established the following research questions: 1) Does flipped learning give positive influences on academic achievement? 2) Does flipped learning give positive influences on learning attitudes? 3) Does flipped learning of English give positive influences on learning interest and satisfaction? To find the answer, we selected 108 high school students composed of 32 sessions, dividing them into an experiment group (flipped-learning) and a control group (teacher-led learning). Results showed that statistically significant differences in learning attitudes, interest, and satisfaction were observed between two groups. However, there were no statistically significant differences in academic achievement. Therefore, the following implications can be proposed. 1) Flipped learning would improve learning attitudes, interests and satisfaction in learning English among high school students and noticeable differences could be observed in long-term academic achievement as attitudes and interests.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0