메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chung-Shing Lee (Saint Martin’s University) Drew Martin (University of South Carolina) Pi-Feng Hsieh (Takming University of Science & Technology) Wan-Chen Yu (Taipei City University of Science and Technology)
저널정보
한국마케팅과학회 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 제30권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
437 - 453 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Using a strategic management perspective, this paper conceptualizes how event tourism creates and appropriates value for locations and regions supporting tourism. A conceptual framework of the six principles of tourism value creation integrates theoretical developments in value creation and retention, service innovation, and networks and regional clusters. This model applies to three levels of players: individual entities, tourism-supporting organizations, and the geographic or regional clusters that promote tourism. This framework demonstrates how event tourism creates value for individual tourists, tourism-related organizations, and regional economies, while also enhancing competitiveness for regions and individual nations. The model offers a new perspective for future research directions and practitioner guidance to create and sustain competitive advantage.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (87)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0