메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최문수 (동덕여자대학교)
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제27권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
93 - 117 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In literary criticism, the dynamism of a text is typically dealt with in its semantic dimension. Halter’s idea of the tension between the referential and self-referential energies also explains the dynamism of Williams’ poetry in terms of words in multiple combinations and resultant polysemy. This semantic dynamism can be a useful tool, especially when it counts in perceptual meaning as well as conceptual one, to explain innovative literary texts that deny the logic of the linear narrative. Williams’ poetry, however, lies out of reach of the explanatory tool because for him the movement of a poem is physical rather than semantic or even than literary. The prosodic structure of his poetry embodies his dance, his sympathetic pulse by imagination while he is in contact with reality. The dance itself is the movement of his consciousness, which is however embodied physically into a series of waves of rhythm. It is the rhythm unit, ‘measure’ that enables his poetry to embody the movement of consciousness because its flexibility makes it precise and subtle enough to exactly render thoughts and feelings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0