메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
??林 (上海大?法?院副?授)
저널정보
원광대학교 법학연구소 원광법학 원광법학 제37권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
185 - 213 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A correct understanding of the normative annotation of the right to education is the guarantee to this right, but also the need to solve the many deep-seated contradictions in the domain of education and promotion the reform of the education system. Combining with the analysis of the case of Qi Yuling, and worrying on the discussion from the perspective of the constitution, citizen’s right to education is a public power subject; citizen’s right to education is an abstract right that can only be achieved through the legislative legislative legislative legislative act; the education of citizens’ right to education should be limited to primary and secondary education, not including pre-school education, vocational education, higher education and adult education. From these three aspects, there are many problems in the court’s understanding and application of the right to education in Qi Yuling’s case.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0