메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은주 (경남대학교 산업경영연구소)
저널정보
한국해양비즈니스학회 해양비즈니스 해양비즈니스 제45호
발행연도
2020.1
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, air pollution from the marine ports has become a serious issue all over the world. On 1st January 2020, the international Maritime Organization(IMO) will implement a new regulation for a 0.5% global sulphur cap for marine fuels. Under the new global cap, ships will have to use marine fuels with a sulphur content of no more than 0.5%S against the current limit of 3.5%S in an effort to reduce the amount of sulphur oxide. The Emission Control Areas(ECAs) will remain at the 2015 standard of 0.1%S content. LNG is proposed as a low-carbon clean fuel for marine transport in port areas. A new report recently concluded that Japan has the potential to become a major international LNG bunkering hub, and a key place for East Asia and North America bound trade vessels to refuel. The purpose of this paper is to present isses concerning the air pollution management in Japanese ports and to provide solutions to help the policy makers and port operators maintain a green environmenta port in Korea. This research provides the current pollution status and contributes guidelines for the direction of future policy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0