메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오지수 (평택 현일초) 심창용 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제26권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
203 - 228 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With the outbreak of the Corona virus pandemic, schools started their new semester with online classes. While suffering from numerous difficulties, teachers have overcome numerous obstacles to achieve success with online classes. This paper is aimed at reporting on those difficulties and obstacles, how teachers overcame them, and the remaining challenges. Primary English teachers turned out to be in a worse situation than teachers of other subjects due to the heavier dependence on multimedia materials provided by text publishers and the necessity of interactive communication in language acquisition. Issues with copyrights and portrait rights, difficulties in dealing with programs and equipment for online classes, problems of achievement division, and resulting burnout symptoms were addressed. In order to prepare for future online classes, active problem solving is required not only by teachers utilizing collective intelligence but also by educational agencies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0