메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박광현 (명지대학교) 황은경 (명지대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.25 No.1
발행연도
2020.1
수록면
73 - 96 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Syntactic complexity is a key index to students’ development in second language writing. Although widely researched from students’ perspective, little is known about how teachers revise student’s writing in terms of the syntactic complexity. This study compares differences in the syntactic complexity between L2 students and a teacher. Thirty students’ argumentative essays were matched-up with a native-speaker teacher’s writing to compare syntactic complexity and the grammatical structures. Using a computerized tool, their writings were examined for complexity in five complexity dimensions and significant differences were found for 10 measures of complexity. A follow-up analysis further identifies three grammatical structures that may deserve the teacher’s attention. Results in this study demonstrate that a concrete understanding of L2 grammatical development can be gained if the teacher’s revisions, as well as students’ writing, are examined in syntactic complexity research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0