메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이송하 (성균관대학교) 송민 (연세대학교)
저널정보
한국문화예술교육학회 모드니예술 모드니예술 제17호
발행연도
2020.1
수록면
33 - 53 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study regarded alternatives to local culture and arts education by clarifying the experiences of local creators, who work in multi-meaning spaces, with phenomenological research. For the purpose of the study, using van-Mannen's analytical phenomenological approach, it analyzed the experience of local creators into 'life-world existential', as the experience structure. Alternatives for local culture and arts education identified by the experience study of local creators are as follows: Firstly, the subject who conducts culture and arts education should pay attention to the local community, recognizing that it is not an act of teaching but a participation of it. Secondly, in local culture and arts education, it is necessary to take a lasting network by building a symbiotic relationship with loose solidarity. Thirdly, it needs a way to absorb into one's life through voluntary learning, not be separated from classes on culture and arts education. Fourthly, local cultural facilities serving as a network hub, should become a space for interaction with local residents. Therefore, this study in applying the fundamental existential problems of locality, has a significance to local culture and arts education by demonstrating the experience of local creators in an existential meaning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0