메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수연 (부경대학교) 김혜정 (중앙대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.10 No.1
발행연도
2020.1
수록면
1 - 8 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study was to examine students’ early e-learning experiences and campus e-learning experiences of students within a university context. A total of 381 undergraduate students enrolled in a Korean university participated in this study. We found that most of the students had early experiences at the elementary school level with e-learning before entering the university. However, the university students did not show a high level of active experience regarding e-learning on campus. Students frequently took mobile e-learning courses using their smart devices, while the students lacked experience with mobile e-learning courses. The findings indicated necessity of adopting e-learning technology as a cognitive tool for their intellectual challenges.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0