메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하인혜 (이화여자대학교)
저널정보
한국영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제62권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
423 - 440 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay situates Aphra Behn’s The Emperor of the Moon (1687) within a range of the early modern fantastic voyage narrative—a wildly popular literary genre that touches on interplanetary voyages particularly in seventeenth-century Europe—and Copernican cosmologies. In doing so, I contend that Behn’s farce is interwoven with lunar motifs as a meaningful attempt to bring our attention to the earth, and more specifically to a woman’s place circumscribed by patriarchal order. Inasmuch as the emergent seventeenth-century heliocentric concepts deprivileged longstanding human centrality in the universe, Behn’s lunar imagination manifested in this play calls into question the place of Dr. Baliardo. In telling contrast to the previous readings of Baliardo as a stock virtuoso character, I rather focus on him as a patriarch preoccupied with drawing physical and epistemological boundaries within his household. Charting Baliardo’s control over spaces and his ensuing failures when faced with visual tricks, this essay explores three disparate places: Baliardo’s house, an apothecary’s shop materialized temporarily by Scaramouch, and the lunar festival. In doing so, the ultimate goal of this essay is to contend that Behn’s envisioning of an alternate space in the form of the lunar festival is subversive and gendered as it enables audiences to glimpse a moment of women’s liberation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0