메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백지원 (대구대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제30권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
121 - 138 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to explore what behaviors Korean EFL students exhibit during peer feedback in a university writing class. Fifteen students voluntarily participated in the study and the peer feedback recordings of eighteen pairs were analyzed in terms of the focus of feedback and the types of negotiation generated during oral peer feedback. The students commented on content (159), language issues (154), and organization (103) as well as writing styles (13) and others (15). They focused not only on the global aspects of writing but also on local aspects. The number of comments regarding global aspects was similar across pairs whereas the number of comments on grammar varied. In addition, a total of 18 types of negotiation were found across four pairs of students and the top four frequent negotiation types consisted of phatic comments (50), opinions (49), explanations of problems (42), and suggestions (40). The reviewers generated about 70 percent of the total comments and the nature of oral peer feedback was mostly one-way communication. The age and gender of the pairs also seemed to affect their interaction patterns. Some implications were suggested based on the findings

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0