메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전형진 (아산남성초등학교) 임병빈 (공주대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.20 No.2
발행연도
2015.1
수록면
355 - 380 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effect of a role-play module using metacognition on primary school students’ English communicative ability and affective factors. Schools in rural areas, compared with urban ones, did not have the appropriate resources to teach role-play effectively. The participants were 6th grade primary school students in a rural area. The control group practiced conventional role-play in extra English classes while learning an English textbook in English classes. The experimental group practiced role-play using metacognition techniques in extra classes while learning an English textbook in English classes. As for the measuring instruments, 2011/2012 National Assessments of English Achievement as well as the questionnaire of interest and self-confidence were used. The results of this study showed that students’ English ability and affective factors improved significantly in the experimental group. In conclusion, using metacogniton for facilitating role-play in primary school English classes proved to have positive effects on students’ communicative ability and affective aspects.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0