메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오세준 (성균관대학교)
저널정보
한국무용교육학회 한국무용교육학회지 한국무용교육학회지 제26권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
119 - 135 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study pursues understanding an aspect of Ch’oe Sŭng-hŭi's method for making dance productions focusing on P’ungnang ŭl ttul’ko (Throughout the Storm), her production following the dogma of Socialist Realism. After she had defected to North Korea in 1946, Ch’oe Sŭng-hŭi served for building North Korea with her dance. As art was allowed only for the political aims of the communists, Socilaist Realism in North Korean style was the only method available for the artists in the land. Ch’oe Sŭng-hŭi, therefore, saw the heyday of the Chinbochǒk sasil chuŭi’(Progressive Realism) when she arrived in North Korea and made the production of P’ungnang ŭl ttul’ko in 1949 reflecting the Kosanghan sasil chuŭi’(Sublime Realism) after Kim Il-sǒng suggested this new dogma. Ch’oe Sŭng-hŭi explained that she showed the "sublime" character of the Korean nation that overcame ordeals in order to realize "sublime goal" through the production of P’ungnang ŭl ttul’ko. The hero of P’ungnang ŭl ttul’ko, an old boatman, crosses the sea in order to join the revolutionary riot in Cheju Island. Even though the wild sea threatens his life during the night, he bravely keeps rowing his boat and finally arrives in his destination. With this image of the old man, Ch’oe Sŭng-hŭi praised the ongoing process the communist revolution in North Korea and showed her optimistic vision for the revolution.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0