메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이경남 (강원대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제31권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
357 - 376 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Lee, KyoungNam. 2015. Diverse Concepts of Grammar and Changes in Grammar Instructions in English Education. The Journal of Studies in Language 31.2, 357-376. This paper aims to find the pedagogical implications of the role of grammar in English education by reviewing changes in the language instruction trends. Such a review shows the connection between the past and the present with regard to the attitude towards grammar instruction, reflecting the diverse concepts of grammar over time. With a discussion on the limitations of grammar translation methods and communicative language teaching, this paper suggests that form-focused instructions which are integrated into meaningful communicative context be encouraged, considering the reality of the Korean educational situation. Also, language teachers should take an eclectic approach according to their teaching objectives or students’ needs. (Kangwon National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0