메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여숙림 (목원대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제59권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
263 - 286 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the preferences of English learning styles and learning strategies of Korean college students based on their gender and TOEIC score. Also, it aimed to explore how English learning styles and learning strategies are correlated. Data were collected from 158 students participated in both TOEIC courses and conversation courses. Reid’s The Language Learning Style Preference (1984) and Oxford’s The Strategy Inventory for Language Learning(1989) were used to measure students’ English learning style preference and learning strategy uses. Students’ responses were analyzed through statistics and revealed: 1) students’ TOEIC score had no significant effects on their learning styles, but the students with high scores preferred using kinesthetic, tactile, and vidual styles, 2) the TOEIC scores were significantly affected by learning strategies, 3) the correlation between English learning styles and learning strategies is shown to be statistically significant in case of auditory and individual learning styles by positively correlating the cognitive strategy. The implications of the findings are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0