메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제25권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
81 - 103 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Some previous studies have examined the use of connectors by second language writers of English, particularly studies comparing connector usage of L2 and native English writers. This study does so with corpora of written essays, comparing the frequency of connector usage between native English writers from the U.S. and U.K., and English essays by Korean ESL learners in the US. The statistical comparisons used here also offer some refinements over previous corpus studies. The Korean writers overused and underused various connectors compared to the native writers, specifically in their use of contrastive markers, topic transitionals, there is and there are, markers for enumerating sequences, and exemplifiers. They also certain expressions used incorrectly as connectors due to apparent transfer errors. These data indicate a number of issues for ESL/EFL writing teachers to address, and some suggestions for teaching are discussed below.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0