메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은정 (충남대학교) 이정원 (충남대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
241 - 260 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to investigate effects of listening strategy training on EFL learners'TOEIC listening test performance. For this study, 229 college freshmen were divided into twogroups-experimental (116) and control (113)-and three listening ability levels-high, mid, andlow in each group. The experimental group was trained with listening strategies selected basedon the test item types of TOEIC listening test while the control group was engaged in thetraditional question-solving activity. The results were 1) the listening strategy training exertedpositive effects on the experimental group learners' TOEIC listening test performance; 2) thelearners in the experimental group showed different test performance depending upon the testitem types; and 3) the strategy training had different effects on the learners' test performance inaccordance with their listening ability and the item types. Such findings indicate that listeningstrategy straining tailored for EFL learners' specific purpose of listening will be conducive to asubstantial improvement of their listening proficiency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0