메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어교육학회 Foreign Languages Education Foreign Languages Education Vol.16 No.2
발행연도
2009.1
수록면
219 - 243 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine features of English speaking contests and preparation activities by contest-takers through the Internet, It focuses on the following issues: (1) test-takers' perceptions of tests, (2) appropriateness of test-takers' preparation activities, (3) learners autonomy in the test preparation process. The source of data in this study was collected from the websites hosting contests as well as a portal site (www.naver.com) allowing for information exchange on speaking contests. In the data analysis, key words or phrases were categorized and counted by frequency. It was found that there were perceptional differences between the intent of the testing institutions and students' preparation in the Internet. It is suggested that contest participants need to acquire sufficient information on preparation activities and test-taking strategies from the testing institutions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0