메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제22권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
255 - 277 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effectiveness of using robots to aid English teachers on students’ achievement and affective traits. KIST and RASTECH, Inc. developed the telepresence type robots, respectively. The two telepresence type robots were employed to teach English to the elementary students in Daejeon and Masan areas. A total of 48 students participated in two- month experiments. English listening/reading and speaking tests were developed and administered with a pre- and post-test design. Also, we developed a student questionnaire to measure various students’ affective traits. The results showed that both telepresence type robots were effective in improving students’ speaking ability but not in listening/reading ability. It also indicated that students were satisfied with using the robots in the class, and that students’ interest in studying English, self-confidence in using English, and motivation for English improved.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0