메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구현정 (상명대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제33권
발행연도
2008.1
수록면
19 - 42 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
On the basis of the overview of the recent functional linguistic and conversation-analytic approaches to discourse, this paper attempts to integrate the principles of communication into speaking instruction syllabus based on communicative language teaching approaches. With special reference to a recent functional linguistic stance, various aspects of functionally and interactionally oriented approaches are examined in which grammar is analyzed as emergent resources procedurally deployed in specific contexts of human communication and interaction. Drawing upon the conversation-analytic perspective, a proposal is made regarding ways to explicate various 'grammars' as relevant to and reflective of the ways in which the structure of language is adapted to and shape turn-taking and sequential structures. This approach may not only be applicable to classroom instruction but also provide a general framework in devising textbooks for enhancement of speaking skills for the learners of Korean as a foreign language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0