메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권성미 (부경대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제3권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
143 - 161 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kwon, Sungmi. 2007. Developing a Model of Analysis for Level 4 KFL Reading Textbooks -A Study Based on a Review of the Literature on Constituent Elements. The Language and Culture 3-1: 143-161. This study aims at establishing the criteria for analyzing level 4 KFL reading textbooks. To this end, the study examines the objectives of the current curricula of the college-affiliated Korean language programs and the requisites to pass level 4 of the Test of Proficiency in Korean (TOPIK). The study also scrutinizes the necessary conditions for level 4 KFL reading textbooks through a review of the various literatures, and, based on this literature review, it develops a model for analyzing level 4 KFL reading textbooks. The constituents that should be considered for level 4 KFL reading books are as follows: first, in terms of the text, the text content (theme), the type of the text (genre), readability, the degree of authenticity, and the presentation style are selected as elements for analysis. Second, in terms of the reading activities and strategies, the activities that are performed in the pre-reading stage, the in-reading stage, and the after-reading stage, as well as the strategies that can be acquired through the activities in all these stages are proposed. (Ewha Womans University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0