메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박무현 (계명대학교) 박정아 (University of Toledo)
저널정보
한국관광학회 관광학연구 관광학연구 제28권 제3호
발행연도
2004.1
수록면
161 - 179 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to find out Kaplan and Norton’s BSC (1992, 1993, 1996), which compensated for the weakness of relying solely on finances, be used to evaluate hotel performance. Specifically, this study aimed to create a new measurement system including factors that do not figure in a strictly financial means of evaluation, such as customer satisfaction and employee morale. study found that the learning and growth evaluation factor affected financial performance directly, and was mediated by internal and customer-oriented evaluation factors.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0