메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영화 (우송대학교)
저널정보
한국관광학회 관광학연구 관광학연구 제31권 제4호
발행연도
2007.1
수록면
367 - 386 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to find means to maximize service recovery process and performance by studying how empowerment and organizational support affect service recovery(adaptive recovery and proactive recovery) and performance in the food service industry. A total of 324 samples were collected through questionnaires which were taken by employees in food service industry. To verify hypotheses covariance structure analysis was used.The results can be summarized as follows: First, the result indicates that empowerment has positive effect on proactive recovery, but dose not have significant effect on adaptive recovery. Second, organizational support have positive effects on both adaptive recovery and proactive recovery. Third, adaptive recovery has positive effect on performance, but proactive recovery does not have significant effect on performance.핵심용어(Key words):임파워먼트(empowerment), 조직지원(organizational support), 서비스회복(service recovery), 조직성과

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0