메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여성구 (경남대학교)
저널정보
한국국제상학회 국제상학 국제상학 제20권 제4호
발행연도
2005.1
수록면
73 - 98 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
York-Antwerp Rules 2004 attempt to restrict the scope of G/A allowances and reduce the number of G/A declarations. The changes are as follows.- The exclusion of salvage from general average,- Crew wages will no longer be allowed while at a port of refugee,- Savings to ship interests achieved by effecting temporary repairs to accidental damage at a port of refuge are accounted for first, before any allowance in general average is considered, - The removal of any allowance for commission, - The adoption of a procedure whereby the rate of interest will be reviewed annually by CMI, - The introduction of a time bar provision, where national jurisdictions permit.These changes result the benefit for the cargo owners and cargo insurers. The shipowner can not recover those expenditures as G/A. Therefore the changes may not be welcomed by shipowners and hull insurers. So they are willing to incorporate YAR 1994 instead of YAR 2004. Because YAR 2004 are not a convention and only take effect by incorporating into the contract of affreightment. It will hurt the uniformity of G/A.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0