메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은아 (한국방송광고공사) 성영신 (고려대학교) 김태형 (㈜CJ글로벌 BU.) 강정석 (고려대학교)
저널정보
한국소비자학회 소비자학연구 소비자학연구 제15권 제4호
발행연도
2004.1
수록면
37 - 58 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
We examined how consumer-brand relationship affects the evaluation of extended brands. Specifically, we investigated the effect of the sub-dimensions of consumer- brand relationship quality (BRQ) on the evaluation of extended brands and the existence of moderate incongruity effect (MIE) in high BRQ consumers. The results shows that the BRQ sub-dimensions have different effects to the attitude toward the extended brand and purchase intention to the extended brands. We tested MIE in high BRQ consumers, the result did not support of moderate incongruity effect in brand extension. It means that strong BRQ consumers evaluate positive to the extended brands regardless of the degrees of the product attribute similarities. For the weak BRQ consumers, the product attribute similarities with parent brands affect their attitudes and purchase intentions of extended brands in the same result of the previous study. These results showed that the strong consumer-brand relationship is key important factor to the favorable evaluations to the brand extensions. Finally, theoretical and practical implications and limitations of this study were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0