메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
부경순 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제12권 제1호
발행연도
2006.1
수록면
121 - 142 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to find out what was really happening in the primary English classroom. It was based on the naturalistic inquiry classroom research method conducted by observations and interviews with two English language specialist teachers and their students in grades 3-6 for the duration of a week. The school was located in a city of Chungcheong Province. Based on the results of the study, suggestions were made in terms of the curriculum and language materials, production and adoption of textbook materials, continuity, English teacher education and training, classroom language, teaching facilities, and teachers' workload. This study also called for more in-depth classroom research in various parts of the country in order to achieve more effective results in primary English language teaching.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0