메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제12권 제2호
발행연도
2006.1
수록면
5 - 37 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there has been considerable improvements in computer assisted language learning based on corpora and natural language processing technology. In line with this, this paper provides an overview of relevant sites and projects believed to give us insight into developing a web-based program for diary writing. This paper also describes Project CANDLE, including German Tutor and English Tutor, which use corpora and Natural Language Processing technologies to construct online diary contents for elementary school children in Korea. The focus of the paper is on how these technologies might be made more useful by conceptualizing an appropriate framework in order to develop contents for diary writing by children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0