메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김미옥 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제27권
발행연도
2002.1
수록면
495 - 541 (47page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim, Miok. 2002. A statistical analysis of error of Korean language learners. Teaching Korean as a Foreign Language, 27, 495~ 541. This study intends to analyze statistically the difference of numbers and types of error. This study used the SPSS(10.0 Window Version) program and conducted an ANOVA. Independent variables are proficiency level, native language, and gender. Dependent variables are types and rates of errors. Results of this study indicate that there is a significant difference between proficiency level and nationality. Advanced learners made less mistakes than intermediate and beginning level learners. Chinese learners made the most mistakes and Japanese learners made the least mistakes. And English learners made many mistakes, especially in spelling.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0