메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
문성욱 (서경대학교) 정다은 (서경대학교) 김재현 (서경대학교) 조영완 (서경대학교)
저널정보
대한전자공학회 대한전자공학회 학술대회 2021년도 대한전자공학회 추계학술대회 논문집
발행연도
2021.11
수록면
709 - 712 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Various algorithms and methods have been suggested through research to improve the performance of reinforcement learning, but different performances have been shown depending on the environment applied to each algorithm. In this paper, we compare and evaluate how the performance of algorithms mainly used in recent reinforcement learning changes in Sliding Puzzle (8-puzzle). Sliding puzzle is a sequential behavioral decision problem with a large number of states that can be represented. In this puzzle, the agent’s average episode progression is long. In this paper, a reinforcement learning algorithm is applied to sliding puzzles with these characteristics. A total of three algorithms were applied, and the algorithms are Monte Carlo method, Temporal Difference Learning SARSA control using SARSA control, and Temporal Difference Learning Q-learning using Q-learning control. In this paper, we analyze what patterns are shown in the learning process and whether there are differences in performance according to each method.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 슬라이딩 퍼즐 에이전트의 강화학습
Ⅲ. 강화학습 알고리즘 기반 의사결정
Ⅳ. 실험
Ⅴ. 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0