메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종혁 (국립과학수사연구원) 한현서 (국립과학수사연구원) 김송희 (국립과학수사연구원) 최지훈 (국립과학수사연구원) 박종진 (국립과학수사연구원) 박하선 (국립과학수사연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제30권 제3호
발행연도
2022.3
수록면
249 - 257 (9page)
DOI
10.7467/KSAE.2022.30.3.249

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
AEB(Autonomous Emergency Braking), a representative function of ADAS(Advanced Driver Assistance System), is an active safety system that automatically operates a brake in an emergency to avoid or mitigate collisions with other vehicles or pedestrians. In Korea, laws that will make it mandatory for passenger vehicles to be installed with such safety devices by 2022 are soon to be implemented. And, as the use of AEB-equipped vehicles continues to increase, the demand for accident analysis reports related to the AEB function is expected to grow as well. Therefore, in this study, an AEB operation experiment was performed to understand the operational characteristics of the AEB. The AEB operation sequence was obtained through the experiment, and was applied to PreScan, an ADAS simulation program. By comparing the experimental and simulation results, the accuracy and the reliability of the AEB operation simulation based on actual vehicle test data were verified. Through this series of processes, accident reconstruction simulation can be secured based on the analysis of AEB-related traffic accidents.

목차

Abstract
1. 서론
2. 긴급제동장치 작동 메커니즘
3. 긴급제동장치 작동 실험
4. PreScan을 활용한 AEB 시뮬레이션
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0