메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Dahye Kim (Columbia University)
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제23집 제1호
발행연도
2022.1
수록면
47 - 71 (25page)
DOI
10.20977/kkosea.2022.23.1.47

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Video art contains a variety of visual information to be explored and discussed in contemporary art classrooms, yet media materials used in some video work may explicit sexual content emerged as a powerful indicator of sexual attitudes and gender stereotypes; therefore, it would be important for art educators to think about what kind of video art should introduce to their students and understand how to connect the issue of gender stereotypes and innovation in pedagogy with video in art education. However, there has been a lack of study that combines gender-role stereotypes and video art. The literature is broad in both areas, but it seems to be not connected, especially for adolescents’ art education. This current study employed a qualitative case study tradition through interviewing four high school students in New York State with six different styles of video art. This study hoped to find the intersection of the two areas to enhance the teaching and learning environment for adolescents.

목차

Abstract
Introduction
Gender roles and stereotypes
Methods
Results
Discussion
Educational Implications
Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0